Verkopen Veelgestelde vragen

Je vindt hier snel antwoord op de meest voorkomende vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.

Home / Verkopen Veelgestelde vragen

Verkoopproces stap voor stap

Zo verkoop je eenvoudig en snel bij Mobilo.nl:

  • Kies het telefoonmodel via onze website.
  • Beantwoord een paar korte vragen over de staat van je toestel.
  • Ontvang direct een vrijblijvend prijsvoorstel.
  • Stuur je telefoon gratis op of lever het af bij een van onze afleverpunten.
  • Na ontvangst controleren wij je telefoon en betalen we het afgesproken bedrag binnen 12 tot 24 uur uit.

Is de staat van de telefoon anders dan opgegeven? Dan sturen we je een nieuw voorstel. Je kunt dit accepteren of je toestel terug laten sturen.

Meerdere telefoons verkopen

Je kunt meerdere telefoons tegelijk verkopen. Onze website maakt het gemakkelijk om meerdere telefoons toe te voegen aan je verkoopaanvraag.

Gratis verzending


Bij Mobilo.nl betaal je geen verzendkosten. Het versturen van je telefoon is altijd gratis en volledig verzekerd.

Telefoon persoonlijk afleveren


Wil je je telefoon liever persoonlijk afgeven in plaats van opsturen?

Dat kan bij een van onze afleverpunten:
Phone Store

Vreeburg 6, 5241 EJ Rosmalen

GSM Boxmeer

De Kloostertuin 44, 5831 JT Boxmeer


Meld je telefoon eerst aan op onze website, zodat wij je gegevens hebben. Hierdoor kunnen wij de betaling snel doen zodra je apparaat is gecontroleerd.

Voorbereiding voor verzoening

Voordat je je telefoon opstuurt:

  • Wis alle persoonlijke gegevens en zet je toestel terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Log uit bij accounts zoals iCloud, Google of Samsung.
  • Verwijder je simkaart en eventuele geheugenkaart.
Telefoon veilig verpakken

Verpak je telefoon goed om schade tijdens transport te voorkomen

  • Gebruik een stevige doos en vulmateriaal, zoals bubbeltjesplastic of krantenpapier.
  • Plak het verzendlabel duidelijk op de doos of laat het scannen bij het PostNL-punt.
  • Bewaar het verzendbewijs goed.
Geldigheid prijsvoorstel


Het prijsvoorstel dat je ontvangt is 14 dagen geldig vanaf de datum van je aanvraag. Daarna vervalt het automatisch. Je krijgt van ons een herinnering per e-mail voordat de termijn verloopt.



Uitbetaling na verkoop


Nadat we je telefoon hebben ontvangen en gecontroleerd, storten we het afgesproken bedrag binnen 12 tot 24 uur op je rekening. Dit geldt niet op zondagen en feestdagen.



Updates over verkoopstatus


Tijdens het verkoopproces houden we je via e-mail op de hoogte.

Ontvang je geen updates?

  • Nog steeds niets ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Controleer je map van ongewenste e-mails.
Aangepast voorstel


Het kan gebeuren dat we tijdens onze controle ontdekken dat de staat van je telefoon afwijkt van je opgave, bijvoorbeeld door verborgen schade. Je ontvangt dan een nieuw voorstel. Ga je niet akkoord? Dan sturen we je telefoon terug.


Accessoires meesturen


Je kunt je originele, ongebruikte oplaadkabel meesturen tegen een vergoeding. De vergoeding hangt af van het merk en model van het apparaat.

Defecte telefoons verkopen

Ook kapotte telefoons kun je bij ons verkopen, behalve toestellen met waterschade.

  • Defecte telefoons repareren we waar mogelijk.
  • Is reparatie niet mogelijk? Dan halen we bruikbare onderdelen eruit en recyclen we de rest op een duurzame manier.

Zo krijgt elk toestel een tweede leven en voorkomen we verspilling.

Tweede leven voor je telefoon


Zodra wij je telefoon hebben overgenomen, reinigen we het en repareren we het indien nodig Daarna krijgt hij een tweede leven als refurbished telefoon. Kunnen we het apparaat niet repareren? Dan worden bruikbare onderdelen hergebruikt en recyclen we de rest op duurzame wijze.


Telefoonmodel niet gevonden

Als jouw telefoon niet op de website staat, kopen wij dat model helaas niet in. Soms kan het zijn dat de nieuwste modellen nog niet zijn toegevoegd. Oudere modellen kunnen wij nog recyclen of doneren aan Stichting All4Gambia. Neem in beide gevallen gerust contact met ons op.


Verkoop annuleren


Zolang je je telefoon nog niet hebt opgestuurd, kun je de verkoop kosteloos annuleren.
Als wij je telefoon al hebben ontvangen en uitbetaald, is de verkoop definitief en kan deze niet meer ongedaan worden gemaakt.

Retourproces


Mocht je telefoon om welke reden dan ook aan je worden geretourneerd, dan sturen wij het binnen 3 werkdagen na annulering of afwijzing van de verkooporder vanaf ons kantoor naar je op.


Pakket kwijtgeraakt


Bewaar altijd het verzendbewijs of maak er een foto van. Hiermee kunnen we samen met PostNL achterhalen waar het pakket is gebleven en indien nodig een claim indienen. Zo zorgen we dat je alsnog het afgesproken bedrag ontvangt of je telefoon wordt teruggestuurd.